Currybiffar

 De här biffarna är ett välanvänt recept både hos mig och mina föräldrar.
Det är ett recept ur Ica:s Buffé men jag tycker det är väl värt att dela trots att det inte är mitt eget.
Snabbt, billigt och gott. Vad mer kan man begära?
Dessutom det första bönbaserade recept som fick en baljväxtfrånvänd familjemedlem att säga:
"men det här kan vi göra igen" 
Överväg den kommentaren och prova sen receptet om ni inte gjort det tidigare.
 
 
 
2pkt kokta kikärter
2 morötter
2 vitlöksklyftor
2msk maizena
2 ägg
2tsk gul curry
salt, peppar
olja till stekning
 
Riv morötter, finhacka vitlöken och häll av kikärterna.
Lägg kikärter, ägg, maizena och curry i matberedaren. Mixa.
Vänd sen ner morot, vitlök, salt och peppar.
Forma 8 biffar och stek långsamt på låg/medel-värme.
 
Yogurt blandad med citronsaft och riven gurka är gott till.
I övrigt tycker jag det är fritt fram att välja tillbehör!
Ris, potatis, pitabröd, en sallad, rödbetor och fetaost... 
Du väljer!
1 Linnéa - The Hungry Gosling:

skriven

Det lät riktigt gott :)

Svar: Tack :) väl värt att prova.
Malin

Kommentera här: