Gräsänka och skåprensning

Jag har insett att när jag är hemma själv och ska äta middag tenderar jag att gå åt två håll.
Antingen handlar jag och lagar något som jag i stunden får feeling på. Ofta något lite halvavancerat för att på så  sätt skämma bort mig själv. Eller så blir det kylskåpsrensning. 
Och ska jag vara helt ärlig så blir det oftare det senare, framförallt tror jag för att jag hatar att slänga mat och min kära sambo är relativt bra på att lämna slattar för att sedan låta de stå i kylen till dödagar. Ibland blir skåpmiddagar riktiga höjdare och ibland inte mer än okej. Ikväll blev det okej, men det är inte det som är poängen. Poängen är att det nästan alltid går att få ihop något på det som finns i skåpen! 
Så här blev det ikväll:
 
 
 
 
Sallad på:
Romansallad, rött ris, stekt lök, körsbärstomater, gurka, clementin, russin, mandlar och knaperstekt bacon.
 
Dressing av:
Matyoghurt, vitlök, italiensk salladskrydda och svartpeppar

Kommentera här: