Vad är svår mat?

Har fastnat en hel del i funderingen på vad som är krånglig eller svår mat. 
Igår till middag (måndag) stekte vi korv, gjorde klyftpotatis och coleslaw. 
För mig räknas det numera som vardagsmat/enkel mat. Inget som behövs göras långt innan.
Inget som behövs vaktas, göras i många steg eller tar alltför lång tid. Jag har middagen på bordet
inom 30-40 minuter från det att första ingredientsen lämnarkylen och jag hinner göra något annat
samtidigt om jag vill. Samtidigt inser jag att jag för bara några år sedan hade räknat det här som
inte avancerad, men åtminståne lite mer bökig än vad som ska klassas in som vardagsmat. 
 
Vad beror det här på? Är det att jag har mer tid över i livet som gör att jag tycker att
det här är enkel mat? Eller handlar det bara om vanan på recepten? Att det går mycket fortare att göra
klyftpotatis gång nummer 100 än gång nummer 1?
Vad tror ni? Och vad klassar ni som enkel mat?
 
 

Kommentera här: