Malin Testar

Då var det dags igen! 
Jag har testat en ny produkt i frysdisken.
Tidigare testade jag dafgårds grönkålsbollar (ni kan läsa om det här)
med ett ganska nöjt resultat. Har ätit dem flera gånger sen dess. 
Så nu blev det dags för en konkurent att ta plats i testpanelen.
Vi välkomnar in:

Quinoabullar från ekko gourmet.
 
Vi börjar med ingredientserna, inga konstigheter där. Bra innehåll.
Plus självklart för rakt igenom ekologiska råvaror! Härligt!
 
Färgen är fin. Mörka, vilket tilltalar mig (tror på nåt vis att det ska smaka mer då).
Formen däremot.. Nje, tänk er en sån lite kantig "korv" man får när man rullar kakdeg.
Avskurna i 2-3cm långa bitar. Ser typ ut som hundgodis för mig. Jaja.. 

Smaken då? 
Helt okej, ganska mustiga. Känner dock inte så mycket av apelsinen och fänkålen
som det skryts med på framsidan av paketet. Men om man inte vet om att man letar
efter de smakerna så är de absolut goda.

Konsistensen däremot.. 
Torrt. Så torrt så det smular isär. Ytan är bra och krispig men insidan tar mig 
tillbaka till den formen av vegobiffar som fanns i skolan på 90-talet.
Väldigt dammigt,väldigt såskrävande. Synd. Smaken var ju god.
Kommer inte köpa igen, är alldeles för konsistensberoende för det. 
Men är man inte så brydd på det området kan det absolut vara värt ett köp!

Kommentera här: