Dagvill och veckomatsedel

Godafton!
Jag är så där brutalt dagvill idag. Tror att det är både söndag, måndag och torsdag om vart annat. Tisdag är det i alla fall inte... Konstigt det där hur det kan kännas så fel.
 
Tänkte i alla fall dela med mig av vad jag tänkt ska bli veckans matsedel, en dag sent kanske men vad gör det?
Tidigare var vi duktiga på att veckoplanera, storhandla och hålla oss till planen. Men sen vi båda två har fått mer och mer oregelbundna hemmatider har det blivit mindre och mindre ordning på det här med planerad kosthållning och mer och mer "var man för sig själv". 
Den här veckan tänkte jag göra ett försök med planering igen, för det är praktiskt, och det blir mindre slarv med maten. Sen om det håller eller inte återstår att se. Så här kommer tanken:
 
Måndag
Ceasarsallad med kyckling
 
Tisdag
Chicken Tikka Masala, Basmatiris
 
Onsdag
Fiskgratäng med broccolimos
 
Torsdag
Korvish, potatis, stuvad vitkål
 
Fredag
(middag på jobbet)
 
 
(Kvällens Tikka Masala även om jag just insåg att skärpan hamnat på blommorna, men de är också fina!)

Kommentera här: