Kvällsfilosoferande

Ibland jobbar jag natt. Nu är ett sådant tillfälle. Ska också berätta att efter 21 händer det extremt lite. Så vad gör man när det händer extremt lite. Jo, man äter. I alla fall jag äter. Och ju sötare desto bättre. Vet inte varför men det har blivit någon grej när jag jobbar. Så då kan det bli som nu. Att jag i brist på bättre syssla äter en hel chokladkaka, på under 30 minuter. Resultatet av det är två negativa effekter:
 
nr.1 Jag har 11 timmar utan möjlighet till choklad framför mig.
nr.2 Så mycket choklad på så kort tid fick mig otroligt sugen på något syrligt.
typ en hallonsmoothie, vilket jag inte kan få tag på förrän jag slutar jobbet imorgon bitti. 
 
Så helt enkelt. Dålig grej. Kom ihåg det nästa gång du har nattpasset. Snälla?
 
(ger mig själv en bild på en hallonsmoothie istället)

Kommentera här: